Oldebroek vertouwt "spoor" niet
Flipperende spoorbomen blijft de gemoederen bezighouden. Prorail heeft gezegd dat de problemen 10 mei al zijn verholpen. Getuigen beweren dat er na die tijd ook nog vreemde situaties voorkwamen. Zelfs de wethouder wil meer zekerheid van Prorail.
Lees hier het artkel in de Stentor van 26 mei
Lees hier het artkel in de Stentor van 23 mei
Lees hier het artkel in de Stentor van 20 mei
U kunt ook hier op dit onderwerp reageren.
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
29 mei weer meldingen.
Op 29 mei zijn er weer meldingen binnengekomen bij de gemeente over het niet goed functioneren van de spoorbomen.
Lees hier het artikel op de site van de PvdA.
Lees hier het artikel op de site van de PvdA.
Mediagekte rond spoorbomen Wezep??
Mediagekte rond spoorbomen Wezep??
WEZEP 31 mei – Spoorbomen die open staan als er een trein langs gaat dat kan natuurlijk niet en moet opgelost worden. Onrust bij mensen moet weggenomen worden. Daar is geen twijfel over mogelijk.
Maar als bij een technische storing het noodsysteem correct werkt staat er een foto op de voorpagina van de Stentor met een titel daarboven die alleen maar meer ongerustheid oplevert. Als je het hele artikel leest kom je er echter achter dat alles volgens procedure heeft gewerkt.
Klik ook op onderstaande links:
http://www.destentor.nl/veluwenoord/article378952.ece
http://www.destentor.nl/vpitems/article378428.ece
http://oldebroek.net/phpBB2/viewtopic.php?p=4118#4118

30 mei: Alles werkt zoals het hoort, maar tijdens de drie kwartier dat ik bij de overgang stond waren er drie automobilisten die eerst zowat stil gingen staan voor ze overstaken.
WEZEP 31 mei – Spoorbomen die open staan als er een trein langs gaat dat kan natuurlijk niet en moet opgelost worden. Onrust bij mensen moet weggenomen worden. Daar is geen twijfel over mogelijk.
Maar als bij een technische storing het noodsysteem correct werkt staat er een foto op de voorpagina van de Stentor met een titel daarboven die alleen maar meer ongerustheid oplevert. Als je het hele artikel leest kom je er echter achter dat alles volgens procedure heeft gewerkt.
Klik ook op onderstaande links:
http://www.destentor.nl/veluwenoord/article378952.ece
http://www.destentor.nl/vpitems/article378428.ece
http://oldebroek.net/phpBB2/viewtopic.php?p=4118#4118

30 mei: Alles werkt zoals het hoort, maar tijdens de drie kwartier dat ik bij de overgang stond waren er drie automobilisten die eerst zowat stil gingen staan voor ze overstaken.
Laatst gewijzigd door Redactie op wo mei 31, 2006 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Mediagekte of toch Russische Roulette.....
Natuurlijk pakt de media dit soort zaken op, dat is nu eenmaal ook de kerntaak van de journalist, immers. (ook u, de redactie van Oldebroek.Net behoort tot dit gilde immers
)
Waarom blijft e.e.a in de media verschijnen? Simpel lijkt me:
- Het gaat hier om een onbetrouwbaarheid van een systeem waarop je als weggebruiker volledig moet kunnen vertrouwen;
-ProRail doet niet de moeite om met duidelijke, tijdige informatie naar buiten te komen richting betrokkenen;
- Men wuift lokale bestuurders (en dus ook de belanghebbenden) makkelijk ter zijde als die om opheldering vragen;
Ik ben allang blij dat het steeds gemeld wordt en de aandacht krijgt. Als ProRail het niet doet, doen anderen het wel. Hierdoor zijn gebruikers in ieder geval oplettend, zoniet nerveus, maar wordt erger voorkomen.
ProRail moet zelf z'n best doen om te communiceren en "beschadigd vertrouwen" te herstellen. Stilzwijgen getuigt van louter arrogantie, maar is ook dom, want nu gaat het verhaal z'n eigen leven lijden, ten koste van vertrouwen in ProRail, en dat kan ProRail zelf voorkomen.
Het kan maar zo zijn dat de laatste storing dus inderdaad een juiste (nood-) werking van het systeem was, maar het vertouwen is nu eenmaal weg bij weggebruikers. Als er nog meer voorvallen komen en regelmatige gebruikers wat roekelozer gaan worden (zo gaat dat nu eenmaal met mensen) zou je nog wel is wat minder mooie berichten en foto's tegen kunnen komen in de pers..... Dat moet voorkomen worden.
Geen Russische Roulette op de Wezeper spoorwegovergang, dus.
Groet,
Bert-Jan Dokter
Waarom blijft e.e.a in de media verschijnen? Simpel lijkt me:
- Het gaat hier om een onbetrouwbaarheid van een systeem waarop je als weggebruiker volledig moet kunnen vertrouwen;
-ProRail doet niet de moeite om met duidelijke, tijdige informatie naar buiten te komen richting betrokkenen;
- Men wuift lokale bestuurders (en dus ook de belanghebbenden) makkelijk ter zijde als die om opheldering vragen;
Ik ben allang blij dat het steeds gemeld wordt en de aandacht krijgt. Als ProRail het niet doet, doen anderen het wel. Hierdoor zijn gebruikers in ieder geval oplettend, zoniet nerveus, maar wordt erger voorkomen.
ProRail moet zelf z'n best doen om te communiceren en "beschadigd vertrouwen" te herstellen. Stilzwijgen getuigt van louter arrogantie, maar is ook dom, want nu gaat het verhaal z'n eigen leven lijden, ten koste van vertrouwen in ProRail, en dat kan ProRail zelf voorkomen.
Het kan maar zo zijn dat de laatste storing dus inderdaad een juiste (nood-) werking van het systeem was, maar het vertouwen is nu eenmaal weg bij weggebruikers. Als er nog meer voorvallen komen en regelmatige gebruikers wat roekelozer gaan worden (zo gaat dat nu eenmaal met mensen) zou je nog wel is wat minder mooie berichten en foto's tegen kunnen komen in de pers..... Dat moet voorkomen worden.
Geen Russische Roulette op de Wezeper spoorwegovergang, dus.
Groet,
Bert-Jan Dokter
-
Redactie West
- Redactie en Video
wonderen op spoorwegovergang.
Blijkbaar laten de mensen het niet meer aankomen op wonderen zoals vorig jaar gebeurde met Ruben.
pas nog weer vertoond in "Wonderen bestaan" van de E.O.
Deze overgang heeft al heel wat beleeft, ik vraag me af of iemand dit bij gehouden heeft, hoeveel (bijna) ongelukken hebben zich hier al afgespeeld ? Ik weet nog van vroeger dat er verscheidene (vracht) wagens vast onder gezeten hebben.
Deze overgang heeft al heel wat beleeft, ik vraag me af of iemand dit bij gehouden heeft, hoeveel (bijna) ongelukken hebben zich hier al afgespeeld ? Ik weet nog van vroeger dat er verscheidene (vracht) wagens vast onder gezeten hebben.
-
asfaltrocker
Re: wonderen op spoorwegovergang.
redactie west schreef:Blijkbaar laten de mensen het niet meer aankomen op wonderen zoals vorig jaar gebeurde met Ruben.
Vrachtwagens die vastzaten? Daar heb ik nog nooit iets over gehoord?
Ik erger me wel aan het provisorisch dicht getegelde stukje voor de spoorbaan, waardoor het stuur je zowat uit de handen slaat.
Oldebroek, gemeente Wezep.
-
Stefan
- Redactie
- Contacteer:
Ach, wie weet krijgen we nog SBS 6, RTL 4 en NOS hier in Wezep, is het feest compleet...
Mvg, Stefan Verkerk
Spoorbomen Wezep blijven flipperen
Spoorbomen Wezep blijven flipperen
Is de titel van het artikel op de voorpagina van de Stentor van zaterdag 10 juni.
Prorail is wederom door de gemeente op de problemen gewezen. Prorail zal opnieuw een registratie meter plaatsen
Is de titel van het artikel op de voorpagina van de Stentor van zaterdag 10 juni.
Prorail is wederom door de gemeente op de problemen gewezen. Prorail zal opnieuw een registratie meter plaatsen