Overlast winkelcentrum Wezep, DE oplossing!!!

Geef je mening hier.

Bent u ook de overlast in het winkelcentrum van Wezep zat?

Ja
21
75%
Nee
2
7%
Is er dan overlast?
5
18%
 
Totaal aantal stemmen: 28

Gebruikersavatar
Barry
Berichten: 349
Lid geworden op: di okt 23, 2007 11:54

Re: Overlast winkelcentrum Wezep, DE oplossing!!!

Bericht door Barry »

Robertj schreef:Barry,

Sorry dat ik het zeg maar wat de werkelijke wereld is weet jij niet. Jij denkt waarschijnlijk dat die buiten jezelf is maar dat is niet buiten, dat is in je hoofd. Ik zit wat dat betreft niet in mijn hoofd. De werkelijke wereld kom je in je lichaam tegen en van daaruit heb je werkelijk contact met de buitenwereld, niet vanuit het hoofd. De werkelijkheid waar jij naar verwijst zit in je hoofd en dan ben je naar buiten gericht zodat je DENKT dat de werkelijkheid buiten jezelf is. Alles gebeurt in de mens en dan heb je alleen die twee mogelijkheden: hoofd of lichaam. Vanuit je hoofd ben je buiten jezelf. En wat er in het hoofd gebeurt is dat alles precies verkeerd omgedraaid wordt. Ik heb dat zelf ervaren en dat lees ik ook in je tekst. Wat daar in om gaat is niet van jezelf, dat is alleen maar aangeleerd. Het is niet mogelijk om uit het hoofd te stappen, wie je bent ervaar je in het lichaam, niet in het hoofd. Je hart is in het lichaam, je gevoel is in het lichaam en als je in je hoofd zit zijn dat alleen maar woorden terwijl je die dingen alleen maar in je lijf kunt ervaren. Dat geldt voor alles. Het leven is in je eigen lijf, niet in je hoofd en zeker niet buiten jezelf. Vanuit je lijf ben je in contact met de buitenwereld.
Is dit een lofzang voor het egoïsme? niet naar buiten denken? geen rekening houden met mensen om je heen?
Robertj
Berichten: 9
Lid geworden op: za jan 30, 2010 21:48

Re: Overlast winkelcentrum Wezep, DE oplossing!!!

Bericht door Robertj »

In tegendeel. Egoïsme zit ook in het hoofd en daar denk je in eigen belang. Dan denk je dat je het voor een ander doet maar dat gebeurt wel met de bedoeling er iets voor terug te krijgen. Dan doe je het dus meer uit eigen belang dan voor de ander, ook al is het alleen maar een compliment. Dus blijft het eigen belang. In je lijf ben je jezelf en van daaruit denk je vanuit jezelf aan anderen zonder dat je er iets voor terug hoeft te hebben. Simpelweg omdat je dan jezelf bent en niets van de ander nodig hebt. In je hoofd zitten alleen maar aangeleerde gedachten terwijl je in je lijf je eigen gedachtenwereld tegen komt. Dan denk je pas werkelijk vanuit jezelf aan de ander. Maar dan wel zonder jezelf te vergeten, wat in je hoofd wel gebeurt. In je hoofd wil je er dus altijd iets voor terug al is het erkenning. In je lijf erken je jezelf en hoef je het niet van de ander te hebben. Dan ben je ook werkelijk in staat om aan de ander te denken, de ander te supporten, bij te staan enz omdat je jezelf bent. In je lijf LEEFT het, in je hoofd niet.
Gebruikersavatar
Barry
Berichten: 349
Lid geworden op: di okt 23, 2007 11:54

Re: Overlast winkelcentrum Wezep, DE oplossing!!!

Bericht door Barry »

Laten we maar stoppen, allereerst raken we heel erg off-topic en daarnaast geloof ik niet dat wij ooit op dezelfde lijn zullen komen.
Robertj
Berichten: 9
Lid geworden op: za jan 30, 2010 21:48

Re: Overlast winkelcentrum Wezep, DE oplossing!!!

Bericht door Robertj »

Dat het off-topic is realiseerde ik me ook. Verder zie ik het als dat jij mij niet snapt maar ik snap jou maar al te goed. En daar oordeel ik dan ook niet over omdat ik het zelf heb gekend. Ik maak letterlijk die hele overgang vanuit mijn hoofd naar mijn lichaam bewust aan den lijve mee waarbij ik alles zelf voel. Daardoor ken ik het verschil tussen hoe het er in het hoofd aan toe gaat (wat ik ook heel bewust heb ervaren) en hoe het in het lichaam werkt. Wat ik dan probeer te zeggen is dat je de ander juist veel meer gaat begrijpen wanneer je in zo'n ontwikkeling jezelf steeds tegen komt en daardoor ontwikkelt, dat je de ander gaat begrijpen door de (menselijke) ervaringen die je zelf daarin mee maakt. Je LEERT het IN jezelf kennen waardoor je het bij de ander gaat HERkennen. De ander begrijp je dan pas echt (als mens) als je zelf dingen beleefd hebt. Dan ben je een veel sterkere support dan vanuit het hoofd. Het mooie is dat je, door zo'n ontwikkeling mee te maken, dingen beleeft en ontwikkelt waarvan het gros van de therapeuten niet weet dat het bestaat omdat ze zelf ook meestal in hun hoofd bezig zijn. Het gaat dan om bewustzijn en dan is er veel meer. Maar daar kom je alleen achter door in jezelf een ontwikkeling mee te maken die MENSELIJK is ipv maatschappelijk.

DIT probeerde ik duidelijk te maken maar blijkbaar komt het niet aan. Jammer, ik had het mooi gevonden als de discussie op een gegeven moment een gesprek zou worden zodat je elkaar in het gesprek aan kunt vullen. Maar blijkbaar is het verschil te groot.
Gebruikersavatar
Barry
Berichten: 349
Lid geworden op: di okt 23, 2007 11:54

Re: Overlast winkelcentrum Wezep, DE oplossing!!!

Bericht door Barry »

Ik wil best wel mijn persoonlijke mening geven.

Ik heb de indruk dat je behoorlijk onder de invloeden van één of andere goeroe leeft en dat je beter af bent met het zoeken van professionele hulp.

Niets persoonlijk, maar wat ik in de laatste berichten heb gelezen typeer ik als raaskallen wat kant nog wal raakt. Je zou bijna denken dat je stoned bent.
Robertj
Berichten: 9
Lid geworden op: za jan 30, 2010 21:48

Re: Overlast winkelcentrum Wezep, DE oplossing!!!

Bericht door Robertj »

Ik moest er wel even om lachen. Als je je eigen gevoel bestempelen wilt als goeroe, ja dan heb ik een goeroe. Verder wil ik niets te maken hebben met goeroes, ik ben er fel tegen omdat die mensen in mijn ogen een machtspositie innemen en daar heb ik helemaal niets mee. En wat jij professionele hulp noemt zijn ook beroepen waarin mensen vaak een machtspositie vinden. De dingen die ik over mijn leven oplos, daar schiet die 'proffesionele hulp' zwaar in tekort. Dat is medisch en dat verandert helemaal niets. Het gaat om vragen die iedereen heeft en waar je het antwoord alleen maar zelf op kunt vinden. Dat doe je zelf. Dat KAN een ander niet eens doen of oplossen. Wat voor hulp je ook hebt, er blijft altijd iets over wat je alleen maar zelf kunt. Om het simpel te houden werkt dat alleen maar door je eigen menselijke aspecten. En die zitten niet in je hoofd. Daar handel je alleen maar hoe de buitenwereld het van je wil zien. Maar als ik jouw berichten lees dan is mijn indruk dat jou uitspraak er één is van iemand die niet weet wie hij zelf is en voornamelijk oordeelt. En dat is iets heel anders dan een eigen mening. Ik schat in dat je het verschil niet kent tussen een oordeel en een eigen mening.

Je noemt het naar mijn mening alleen maar raaskallen omdat jij niet de beleving hebt die ik (of een ander) wel heb (heeft). Dan zou iedereen die anders denkt, voelt, beleeft, ziet enz in jouw ogen moeten raaskallen en proffesionele hulp moeten gaan zoeken. Alleen maar omdat je zelf ervan uit gaat dat er buiten jouw manier van leven niets anders bestaat. Dat is wat je noemt 'op een eilandje zitten'. Ja, en dan oordeel je over anderen. Maar in dit geval oordeel je over iemand die je helemaal niet kent en nog nooit gezien hebt. En dus ook nooit mee gemaakt hebt. Dan heb je nooit een reële indruk want wat je over mij leest komt bij jou niet binnen. Ik weet niet of jij vroeger op school ooit het voorbeeld hebt gezien dat je met de klas in een cirkel zit en de meester vertelt iets aan de leerling naast hem. Die moet het aan de volgende door vertellen en die weer aan de volgende, net zo lang tot het verhaal de kring rond is gegaan en de laatste leerling zijn verhaal aan de meester vertelt. Wat blijkt daar uit te komen? Dat aan het eind van de kring van het verhaal van de meester niets is over gebleven. Waarom? omdat iedereen zijn eigen verhaal maakt van wat hij hoort (of leest, in dit geval). Je hoort dus niet de persoon en wat die vertelt maar in je hoofd maak je er een heel ander verhaal van. En dat is precies wat in deze discussie ook gebeurt. Jij maakt in je hoofd een heel eigen verhaal van wat ik schrijf en dat komt totaal niet overeen met de werkelijkheid (het werkelijke verhaal). En dat is hoe het in het hoofd werkt. De leerkracht op de lagere school heeft dat al aangetoond. En dat is precies hoe het overal werkt. En kijk maar naar Nederland en de rest van de wereld wat dat oplevert: één grote puinhoop, oorlogen, hebzucht, machtsvertoon, moord en doodslag, terrorisme en noem maar op. Allemaal vanuit hetzelfde principe als hoe het in kring op de lagere school aangetoond werd. Dan mag jij mij noemen hoe je wilt maar dan ben ik de enige die weet hoever jij ernaast zit, dankzij dat voorbeeld van de lagere school en het feit dat ik het zelf ook bewust ben DAT het zo werkt.
Robertj
Berichten: 9
Lid geworden op: za jan 30, 2010 21:48

Re: Overlast winkelcentrum Wezep, DE oplossing!!!

Bericht door Robertj »

Okee, terug naar on-topic.

Als ik de vele berichten lees van Nederlands beleid en de vele reacties van mensen dan is te lezen dat Nederlandse mentaliteit de omgekeerde wereld is. Als je bijvoorbeeld kijkt naar criminaliteit dan is het beleid en politie passief. In plaats van actief de criminaliteit aan te pakken wordt er passief camera's opgehangen en intussen is de politie (door veel mensen al bestempeld als een veredeld incassobureau voor de staat) met een veel 'belangrijkere' taak bezig, nl bonnen uitschrijven voor een paar km te hard rijden en allerlei andere onzin. En als je dan door leest dan lijkt het erop dat de politie gewoon bang is voor echte criminelen want daar zitten ze niet achteraan.

Je kunt het ook in andere vormen gieten. zoals bij de verveling van de jongeren. In plaats van actief iets te organiseren om de jongeren tegemoed te komen blijft men ook passief. In Nederland is dan nog de regel 'zodra het geld kost kan het niet'. De Nederlandse mentaliteit lijkt dan op de 'liever lui dan moe' mentaliteit. Als je de verveling van die jongeren dan niet 'bestrijdt' worden ze onrustig. Dat zou toch elk mens gaan voelen? Even Google maps gebruiken en je ziet dat de afstand van Wezep naar Zwolle zo rond de 10 km is. Is het dan zo onmogelijk om voor vervoer te zorgen dat die jongeren naar Zwolle kunnen waar wel wat te doen is? Waar een wil is is een weg, zo luidt het gezegde. Maar in Nederland ziet het er vaak uit dat die wil er niet is. Men wil geen geld besteden aan dit soort problemen en liever camera's ophangen en alles in de gaten houden. Daar los je het probleem niet mee op. Geld lost niets op, mensen wel. Men wil er alleen geen geld aan besteden maar heeft wel geld om allerlei beveiligingsmateriaal te installeren en andere apparatuur aan te schaffen. In feite geeft men dan alleen maar geld uit aan eigen belangen en niet aan gezamelijke belangen. Het uitgeven van geld in een gezamelijk belang zou hier bijvoorbeeld kunnen zijn om een busverbinding voor uitgaande jeugd naar Zwolle te maken. Het gezamelijke belang daarvan is dat de jongeren niet rond hoeven te hangen en dus geen schade aan hoeven te richten om die verveling af te reageren en de omgeving is daar ook mee gediend want het wordt rustiger. Het elke keer herstellen van de schades kost ook bakken met met geld. Wil je iets veranderen dan zul je er toch iets in moeten investeren. En volgens mij is het grootste probleem dat men DAT niet wil.

Als ik me zou vervelen in zo'n omgeving zou ik gewoon op de fiets naar Zwolle gaan. In de omgeving waar ik opgegroeid ben gingen we altijd op de fiets de omgeving rond, ongeacht de afstand. Vroeg de deur uit, langs iedereen die mee ging en met de hele club op stap. Gezellig onderweg, met zijn allen weer terug langs dezelfde route. Midden in de nacht bij iemand tosties eten en dan naar huis. Wat is nou 10 km? Gemiddeld een half uurtje fietsen. Waar wij gingen stappen begon het om elf uur maar ik ging rond 20:00 uur de deur uit met degene die bij mij thuis langs kwam, op weg naar de volgende. Onderweg nog eerst ergens bij iemand thuis wat buurten en weer verder. Dan waren we uiteindelijk rond elf uur op de plaats van bestemming.
klokkeluider
Berichten: 2
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 12:30

Re: Overlast winkelcentrum Wezep, DE oplossing!!!

Bericht door klokkeluider »

Sjaak schreef:Om met de deur in huis te vallen:
Jongeren moeten de hele week een honk hebben om te kunnen vertoeven. Dus ook op zondag!
De slash zou een goed optie zijn om daar de mensen op te vangen.

Daarnaast ziet het grasveld naast de SLASH er niet uit op dit moment!
Wie of wat heeft daar zo'n vuiulnisbelt gemaakt van dat veld.
Het moet een crossbaan voor fietser lijken, maar er is gewoon wat zwart zand afgegraven en de veiligheid is er aardig in het geding. Of men moet dit proffesioneel laten aanleggen met veiligheidsbanden naast de baan of dit weghalen. De mensen die over het pad moeten kunnen er niet meer normaal langs omdat de jonge crossertjes het hele pad blokkeren om op hun beurt te wachten bij het startpunt die tegen het pad aanligt!
Ik ben sinds kort lid bij de tennisclub en mij viel de weg daarnaartoe via de heikamp ook al op dat het een achterbuurt daar is. Zonde van die leuke wijk daar.
Elders had ik dit ook geschreven:

Er komt vaak een tractor met vuile grond langs en die stort dit op het veld.
Een deel lag gister op het fietspad.

Deze man is blij dat hij hier de grond kwijt kan onder de noemer ''Ik mag dit storten omdat dit wordt getolereerd als crosszand''.
Ik zie het als onbeschoft storten.

Zo lust ik er ook nog wel een paar!
Wel sneu dat de heikampbewoners zo hun wijk zien verloederen.
Plaats reactie